درباره بانوی صاحب تسبیح

خرید بک لینک
پرتقال کشوری است که در حدود ۱۰ میلیون جمعیت دارد و در غرب اسپانیا واقع شده است. مردم آن کاتولیک مسیحی و از بقیه ی کشور های اروپایی مذهبی تر می باشند. این کشور کوچک زمانی دارای مستعمراتی در سراسر دنیا بوده است.برزیل یکی از کشور هایی است که هم از لحاظ زبانی و هم مذهبی متأثر از پرتقال می باشد.پرتقالیها در مدت استعمار فیلیپین توانستند مردم آن سرزمین را به مذهب خود در آورند.در زمان صفویه پرتقالیها در خلیج فارس و در بعضی از بنادر و جزایر ایران حضور داشتند. در جنگی که بین سربازان ایران در زمان شاه عباس با پرتقالیها رخ داد، ایرانی ها بر دشمن پیروز شده و پرتقالی ها را از خاک ایران راندند و بندر گمبرون را به بندرعباس تغییر نام دادند
روستای فاطیما زیارتگاهی است که سالیانه در حدود ۶ ملیون نفر زائر مسیحی و غیره مسیحی به قصد زیارت و شفاخواهی از آن دیدن می کنند. در مورد این محل حرف و حدیث بسیاری وجود دارد.مسلمانان و مسیحیها هر کدام اتفاق رخ داده در این محل را متعلق به خود دانسته و از معجزات دین خود می دانند.زیارتگاه فاطیما در پرتغال

زیارتگاه فاطیمااز قرن هفتم تا قرن دهم میلادی شبه جزیره ی ایبری(اسپانیا و پرتقال)زیر سلطه ی حاکمان مسلمان عرب قرار داشت ،و حاکمان مسلمان بر این منطقه حکومت می کردند.هم اکنون اسامی بسیاری از این مناطق ریشه ی عربی خود را حفظ کرده اند. و روستای فاطیما هم یکی از این مناطق میباشد.

زیارتگاه فاطیما پرتغال

واقعه ی فاطیما
در سال ۱۹۱۷ میلادی بانویی نورانی و تسبیح به دست بر سه کودک چوپان (دو دختر و یک پسر) ظهور می کند و از آنها میخواهد که با تسبیح برای آمرزش گناهکاران دعا کنند. این خبر به گوش مردم اطراف می رسد. و چون مردم حرف آنها را انکار می کنند، کودکان مردم را به محل ملاقات می برند. این بار آن بانوی نورانی که بعداً بانوی تسبیح دار نامیده میشود بر انبوه حاضران ظهور می کند. ملاقات با کودکان پنج بار تکرار می شود.در یکی از این ملاقات ها بانو از کودکان میخواهد که کلیسایی در محل ملاقات بنا شود. دو نفر از کودکان طبق پیش بینی آن بانو بعد از حدود سه سال به مرض طاعون فوت می کنند،لوسیا دختر سوم به کسوت راهبه(زن روحانی دین مسیح)در میآید و ۹۷ سال عمر می کند. و بعد از فوت در کلیسای مذکور به خاک سپرده می شود. اکنون خانه ی مسکونی این سه کودک به همان شکل گذشته در روستای فاطیما حفظ و محل بازدید و زیارتگاه زواران می باشد. هر سال عده ی زیادی دهها کیلومتر با پای پیاده برای زیارت و گرفتن شفا به این زیارتگاه می آیند. عده ای زمانی که به محوطه ی زیارتگاه میرسند در مقابل آن زانو زده و مسافتی را با زانو طی می کنند. قسمتی هم مخصوص روشن کردن شمع میباشد که همیشه شلوغ است.

«جاسینتا»٬ «فرانسیسکو» و «لوسیا»

«جاسینتا»٬ «فرانسیسکو» و «لوسیا» سه کودک روستای فاطیما

مسلمان ها معتقدند که بانوی نورانی تسبیح دار حضرت فاطمه دختر پیغمبر اسلام (ص) بوده است. منابع مسیحی هم معتقدند که آن بانو حضرت مریم مادر حضرت مسیح بوده است.همان طور که گفته شد در این مورد حرف و حدیث بسیاری گفته می شود
در مورد نام گذاری این مکان به فاطیما، گفته میشود که یکی از جنگجویان مسیحی عاشق دختری از یک خانواده ی مسلمان به نام فاطمه می شود. بعد از ازدواج فاطمه مسیحی میشود و در سنین جوانی فوت می کند. بعد از فوت او را در همین روستا به خاک می سپارند، و چون در بین مردم منطقه محبوب بوده آن مکان را به نام او فاطمه یا فاطیما نامگذاری می کنند.

خانم لوسیا خاطرات خود از دیدار حضرت مریم را در کتابی به نام فاطیما از زبان لوسیا نگاشته است . در این کتاب خانم لوسیا درباره معجزه فاطیما می نویسد و خاطراتش را از کودکی تعریف می کند و بارها و بارها نام مریم باکره مقدس مادر مقدس را ذکر می کند و همیشه گفته که ما حضرت مریم را دیدیم . خانم لوسیا به وسعت یک عمر راهبه کاتولیک بودند و در نود و اندی سالگی هم در لباس رهبانیت رخت از جهان فرو بستند . برخی ادعا دارند پاپ به زور لوسیا را در صومعه نگه داشت که فاطمی بودن این تجلی بر ملا نشود . بسیار دور از ذهن به نظر می رسد که بانویی مقدس به شخص غیر قابل اعتمادی ظاهر شود که از ترسش خودش را در صومعه پنهان می کند و حقایق و رازهای آسمانی را تحریف می کند . در خاطرات این راهبه می خوانیم که تا چه حد او و عمو زاده هایش بر روی ادعاهایشتان و مریمی بودن این تجلی پافشاری کرده اند و حتی حبس و هتک حرمت و کتک و ناسزا را تحمل کرده اند اما سخنان بانو را به درستی همه جا نشر داده اند .
خانم لوسیا در سن چهل و اندی سالگی اقنوم سه گانه خداوندی را مشاهده کردند . ایشان در جا به جای کتابشان عنوان کردند که بانوی فاتیما مادر عیسای مسیح بوده اند . منبعی برای ما بالاتر از گفته های همین خانم راهبه نیست می دانیم که معجزه فاتیما بسیار بزرگ و به یادماندنی هست و همه به معجزه بودنش اذعان دارند . برای اینکه هویت بانوی فاتیما را بشناسید توجه کنید که در راز دوم فاتیما بانوی فاتیما گفتند که باید روسیه کمونیستی به قلب مقدس من تخصیص یابد .آیا این اعتقاد به قلب مقدس مریم باکره یک عقیده صد در صد کاتولیکی نیست ؟
درقسمت پیوندهای روزانه لینک دیدار با خانم لوسیا یکی از شاهدان عینی معجزه فاطیما را بخوانید.
باز هم می توانید این لینکها رو بخونید .
در این دو لینک بخوانید که چرا اسم فاطیما به این تجلی تعلق گرفت ؟ و در رابطه با پیشینه تاریخی نامگذاری شهر فاطیما و رویدادی که مسبب آن بود اطلاعات کسب کنید .
در لینکها سمت راست در قسمت فهرست مطالب لینکهای :
و سایر لینکهای « فهرست مطالب » را مطالعه کنید .

شاید بسیار عجیب و باورنکردنی باشد که حضرت مریم در شهری به نام فاطیما « فاطمه » تجلی پیدا می کنند و نام بانوی فاطیما بر ایشان هست . در قسمت تاریخچه نامگذاری شهر فاطیما شرح داده شد که چه اتفاقی افتاد که ششصد سال قبل از واقعه فاتیما « قبل از معجزه فاطیما » اسم روستا را فاطیما گذاشتند . اسم روستا از قبل عبد گاس بود که قبل از واقعه فاطیما نام روستا را فاطیما گذاشتند .گفته شد که چرا اسم بانو را بانوی فاطیما گذاشتند . حضرت مریم در مکانهای بی شماری ظهور پیدا کردند . و این ظهورات باکره مقدس در قرن جدید بیشتر شده به گونه ای که پاپ ژان پل دوم گفتند که ما در عهد مریمی زندگی می کنیم . در عهدی که زندگی می کنیم مریم مقدس در کشورهای مختلف و بر افراد مختلف ظهور می کنند . و گاها متناسب با شهری که حضرت مریم در آنجا دیده شده لقب متناظری به بانوی ما داده می شود که مشخص کننده آن تجلی بخصوص باشد . مثل بانوی لورد بانوی گاراباندال بانوی فاطیما بانوی مجوگوریه بانوی کارملبانوی زیتون و ...

چهره نگران حضرت مریم در تجلی فاطیما هم به خاطر شدت اهمیت موضوع است. زیرا بانو آمدند که بگویند خداوند به خاطر افکار کفر آمیز روسیه کمونیستی بسیار خشمگین است و در صدد مجازات نوع بشر می باشد .

سوال بود که چرا بانو تسبیح به دست داشتند . مسیحی ها هم از تسبیح استفاده می کنند و پیشینه آن باز می گردد به سال ۱۲۰۸ میلادی که مریم مقدس در تجلی خود بر دومینیک تسبیح به او داد و استفاده از آن را توصیه کرد . و کلیسا لقب بانوی تسبیح را به مریم مقدس اهدا نمود. تسبیح را rosary می گویند و تسبیح مسیحی بسیار معمول هست و به انتهای آن صلیبی متصل است . سوال بود که چرا بانو چادر به سر داشتند که این هم نوع پوشش مردم روستایی پرتغال هست که پوششی هم بر سر دارند .

سوال بود که چرا اون بانو خود فاطمه معرفی کرده . بانو خود رو فاطمه معرفی نکردند . خود را بانوی تسبیح نامیدند و بعدا کلیسا لقب بانوی فاطیما را بر ایشان گذاشتند زیرا این تجلی در شهر فاطیما صورت گرفت . عطف به سخنان خانم لوسیا ، بانویی که در فاطیما تجلی یافتند مریم باکره بودند . خانم لوسیا در لابه لای کتاب خود بارها اظهار کردند که حضرت مریم را مشاهده نمودند . معجزه فاطیما بسیار معاصر است و جای انکار ندارد چون هفتاد هزار نفر حرکت و چرخش خورشید را در آسمان مشاهده کردند. هنور عمر این معجزه به صد سال نرسیده .بانو برای معرفی خود دقیقا این جمله را فرمودند:

من بانوی تسبیح هستم.

و بانوی تسبیح لقبی یکی از القاب حضرت مریم است و پیشینه تاریخی آن بر می گردد به تجلی سال 1208 بر دومینیک و توضیح مختصری درباره این تجلی برای شما می آورم :

بانوی تسبیح یا بانوی تسبیح مقدس یک لقب برای حضرت مریم است .تسبیحیک روش دعا است و بانوی تسبیح هم به همین موضوع دلالت دارد .علت و منشا این لقب برای حضرت مریمهم بر می گردد به ظهور مریم مقدسبر دومینیک مقدس در کلیسای پرویل در سال 1208 میلادی

Marian apparition to Saint Dominic in 1208 in the church of Prouille.

در سال 1208 میلادی حضرت مریم در کلیسایی بر دومینیک ظاهر شد و تسبیحی به او داد و به همین دلیل لقب بانوی تسبیح به مریم مقدس داده شد .

و هیچ کجا نفرموده اند که من فاتیما هستم . اصولا رسم بر این است که مریم باکره را متناسب با مکانی که در آنجا ظهور فرموده اند می نامند . حضرت مریم القاب بی شماری دارند که دلالت می کند بر مکانی که ظاهر شده اند . مثل :

Our lady of Lourdes

Our lady of miraculous medal

Our lady of Medjugorje

Our lady of grace

و همینطور

OUR LADY OF FATIMA

و به ایشان لقب بانوی فاطیمای ما داده اند . این لقبیست که بعدها از طرف کلیسا به حضرت مریم داده شد . به خاطر اینکه محل ظهور شهر فاطیما بود . بانو هرگز خود را فاطیما معرفی نکردند .

متن زیر از سایت ویکی پدیا هست :
کوششی که در ارتباط دادن این رویداد با شیعه شده
  • نام روستا یعنی فاتیما را برخی مسلمانان با نام فاطمه نام دختر محمد مرتبط دانستهاند.[۳]
  • لباس محلی روستایی این کودکان که مانند لباس محلی بیشتر کشورهای اروپا پوششی هم بر روی سر دارد را برخی مسلمانان چادر پنداشتهاند

باکره فاتیما عنوانی است که مدعیان مشاهده مریم (مادر عیسی) (یا به اصطلاح مدعیانِ تجلی مریم) در فاتیما به او اطلاق میکنند.

این ادعا مربوط به سال ۱۹۱۷ است. سه کودک روستایی در آن سال ادعا کردند که مریم در دشتی در بیرون شهر فاتیما در پرتغال بر آنها ظاهر شد. که از نام «بانوی تسبیح» یا «بانوی فاتیما» نیز برای اشاره به آن بانو استفاده می شود. از آن به بعد شهر کوچک فاتیما زیارتگاه مومنان مسیحی شده است.

در سیزدهم ماه مه سال ۱۹۱۷ دو کودک ۹ ساله و یک کودک ۷ ساله پرتغالی به هنگام کار در مزرعهای واقع در منطقه روستایی فاتیما در آن کشور تن نورانی زنی با لباس سفید را مشهده کردند. آنان در توصیف مشخصات این زن گفتهاند که او میدرخشید و از پرتوی نوری که در آسمان می جهید پدیدار شد. زن سپیدپوش گفتهبود که از بهشت آمده است و از بچهها خواسته بود که سیزدهم هر ماه به آنجا بازگردند.

بزودی ساکنان منطقه از این خبر مطلع شدند و در نخستین روز سیزدهم بعدی٬ جماعتی برای تماشا گرد آمدند. با این حال تنها سه کودک با نامهای جاسینتا٬ فرانسیسکو و لوسیا بودند که زن را میدیدند ولی مردم تنها وقایع حیرت انگیز جوی را مشاهده نمودند.

نگاه مردم به آسمان

تا ماه سپتامبر بیش از بیست هزار نفر این پدیده را مشاهده نمودند. به گفته شاهدان٬ گویی درخشان در میان آسمان از شرق به غرب به حرکت در میآمد.

در سیزدهمین روز ماه اکتبر٬ بچهها دقیقاً به هنگام ظهر بدن این زن را مشاهده کردند. در حالی که جمعیتی حدود هفت هزار نفر به عینه ناظر این واقعه بودند٬ یکی از دختر بچهها گفت که خانواده مقدس را در آسمان می بیند.[۱] جماعت به آسمان نگاه کردند آنان شاهد بودند که خورشید در هوا هب چرخش در آمدهاست. در ابر بارانزایی که در آسمان دیده می شد٬ روزنهای پدیدار شد. قرص خورشید همچون یک صفحه مدور چرخان٬ تابش و گرمای عظیم خود را به سوی زمین فرستاد و سپس با حرکتی دورانی رو به بالا بازگشت. پس از ماه اکتبر نمودهای بصری برای همیشه متوفق شدند.

کودکان همچنین ادعا می کنند که بانوی درخشنده سپید پوش که همواره تسبیحی در دست داشت٬ حوادثی از آینده را با آنها در میان گذاشته است. یکی از پیشبینیهایی که از طریق کودکان کودکان انتقال یافت٬ مربوط به واقعه قریب الوقوع انقلاب روسیه بود و دیگری به جنگ جهانی دوم مربوط میشد و پیش بینی سوم که متن آن تا مدتهای مدید در پاکتی مهرو موم شده در واتیکان نگهداری میشد سرانجام در سال ۲۰۰۰ میلادی افشا شد. یکی از مواردی که در پیش بینی شرح داده شده بود ماجرای اقدام به قتل پاپ ژانپل دوم بود که در سال ۱۹۸۱ به وقوع پیوست.[۲]

در 13 مى1967 پاپ ژان پل ششم در پنجاهمین سالگرد آئین فاطیما شرکت کرد.

در 13مى1982 پاپ ژان پل دوم براى تشکر از حفظ جان خود به زیارت شهر فاطیما آمد.

ادبیات فارسی منطقه بلداجی...

ما را در سایت ادبیات فارسی منطقه بلداجی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 873 تاريخ: يکشنبه 28 شهريور 1395 ساعت: 13:47

صفحه بندی